دیالکتیک در فلسفه اُرُدیسم Dialectics in the philosophy of Orodism
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
انجمن خصوصی اعضای جزیره اُرُدیسم ونکوور (تاسیس 2011).
امکان عضویت و انتشار محتوای، در این انجمن محدود به اُرُدیست های شهر ونکوور واقع در استان بریتیش کلمبیای کشور کانادا می باشد.
Vancouver Canada / The philosophy of Orodism

برای نوشتن دیدگاه اینجا کلیک کنید

https://i.servimg.com/u/f78/20/40/26/06/a10.png


https://i.servimg.com/u/f81/20/40/35/88/katayo10.jpg

https://i.servimg.com/u/f81/20/40/35/88/orodis11.jpg

بازتاب جهانی فلسفه اردیسم Orodism


بسط و شرح اصول و آموزه‌های فلسفه اُرُدیسم
بررسی تطبیقی اُرُدیسم با دیگر مکاتب فلسفی
عشق به هستی: ستونی رفیع در فلسفه اُرُدیسم
بسط و شرح نگرش اُرُد بزرگ به انسانیت
بسط و شرح نگرش ارد بزرگ به آزادی
جزیره اُرُدیسم: اتوپیایی متعالی در فلسفه اُرُدیسم
بررسی دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد "خرد و فلسفه"
دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد "ارزش احزاب"
دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد دموکراسی
دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد رسانه
دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد انتخابات
زمان از دیدگاه اُرُدیسم
زندگی در جامعه نوین با فلسفه اُرُدیسم
فلاسفه نزدیک به فیلسوف اُرُد بزرگ
وجوه اشتراک فلسفه اُرُدیسم با تائویسم
برقراری ارتباط با دیگران بر اساس اُرُدیسم
راه رسیدن به خودباوری با فلسفه اُرُدیسم
ایده‌های فلسفه اُرُد بزرگ در دنیای امروز
فلسفه اُرُد بزرگ: تاملی بر ایده‌ها و آموزه‌ها
پیش‌بینی ظهور هوش مصنوعی
دیدگاه فیلسوف اُرُد بزرگ در مورد عشق
در عشق، شرف و آزادی، زندگی و پاکی است
آموزه‌های اُرُد بزرگ و گاندی در دنیای امروز
اندیشه در عشق: جستجوی گوهر ناب هستی
بسط و گسترش دیدگاه اُرُد بزرگ درباره دوستی
بررسی دقیق دیدگاه اُرُد بزرگ درباره امید
صبر و بردباری: کلیدِ فرمانروایی
مناظره‌ای بین یک اُرُدیست و یک ماکیاولیست
آموزه‌های فلسفه اُرُدیسم در افزایش آزادی
نقش اخلاق در رشد مفهوم "آزادی بیان"
بررسی دیدگاه اُرُد بزرگ درباره تنهایی
بررسی دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد پندهای فلاسفه
شخصیت های نزدیک به فیلسوف اُرُد بزرگ
دلایل اهمیت گروه‌های اجتماعی در اُرُدیسم
قوانینی برای زندگی با الهام از فلسفه اُرُدیسم
بر اساس اُرُدیسم انسان چه نیازهایی دارد؟
بررسی دیدگاه فیلسوف اُرُد بزرگ در مورد رنج
بسط دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد غم
بررسی دیدگاه اُرُد بزرگ در مورد آرمان
بررسی روان از دیدگاه اُرُد بزرگ و دیگر مکاتب
خودکامگان از دیدگاه فیلسوف اُرُد بزرگ
بسط و گسترش دیدگاه اُرُد بزرگ درباره طبیعت
بررسی تطبیقی دیدگاه اُرُد بزرگ و پلورالیزم
شناخت بهتر «سرشت گیتی» در فلسفه اُرُدیسم
نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن
صدمات «مرده پرستی» از دید فیلسوف اُرُد بزرگ
واکاوی نظرات فیلسوف اُرُد بزرگ درباره «خوشبختی»
اُرُد بزرگ: "ما از خاکستر ستارگان سر برافراشتیم."
واکاوی سخنان اُرُد بزرگ پیرامون «بخت و سرنوشت»
کتاب واکاوی فلسفه اُرُدیسم- هوش مصنوعی گوگل
Reaction of the World to the ORODISM
كساني كه Online هستند
در مجموع 30 كاربر Online ميباشد :: 0 كاربر ثبت نام شده، 0 كاربر مخفي و 30 مهمان :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

هيچ كدام

مُعاينة اللائحة بأكملها

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
535 پست
473 پست
263 پست
252 پست
239 پست
224 پست
220 پست
ورود

اذهب الى الأسفل
بهمن کیخسروی
بهمن کیخسروی
ORODIST
ORODIST
گفتمان : 311
امتیاز : 147670
سپاسگذاری از ایشان : 1982
کار/علاقه مندی ها : با مینا زندگیم معنا گرفت و با نگار، معنای پدر بودن رو فهمیدم
https://orod.123.st/u6

نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن Empty نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن

16.06.15 16:59
نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن
جمنای - هوش مصنوعی:

جملات فیلسوف اُرُد بزرگ درباره سینما، دیدگاه روشنی از قدرت و رسالت این هنر را به تصویر می‌کشد. او سینما را ابزاری برای نزدیک‌تر کردن انسان‌ها، ارتقای آگاهی و ساختن جهانی بهتر می‌داند. در ادامه به بررسی تفصیلی‌تر این جملات و تطابق آنها با مکاتب فلسفی و نظرات فلاسفه می‌پردازیم:

1. قدرت سینما در نزدیک کردن انسان‌ها:

دیدگاه اُرُد: اُرُد معتقد است سینما با به اشتراک گذاشتن داستان‌ها، تجربیات و فرهنگ‌های مختلف، می‌تواند به همدلی و درک متقابل انسان‌ها از یکدیگر کمک کند.
مکاتب فلسفی:
فلسفه اگزیستانسیالیسم: این مکتب بر اهمیت تجربه و انتخاب فردی تأکید می‌کند. سینما با به تصویر کشیدن تجربیات مختلف انسانی، می‌تواند به مخاطب در درک بهتر وجود خود و دیگران کمک کند.
فلسفه پدیدارشناسی: این مکتب بر نحوه درک انسان از جهان تمرکز دارد. سینما با ارائه دیدگاه‌های مختلف، می‌تواند به مخاطب در درک بهتر جهان و جایگاه خود در آن کمک کند.
فلاسفه:
مارتین هایدگر: فیلسوف اگزیستانسیالیست، معتقد است که هنر می‌تواند "موجودات را به ظهور برساند" و به ما در درک عمیق‌تر جهان کمک کند.
موریس مرلو-پونتی: فیلسوف پدیدار شناس، معتقد است که سینما می‌تواند "تجربه زیسته" را به تصویر بکشد و به مخاطب در درک بهتر نحوه درک جهان توسط انسان کمک کند.

2. نقش آموزگاری سینما:

دیدگاه اُرُد: اُرُد سینماگران آگاه را آموزگاران جوامع بشری می‌داند و معتقد است که فیلم‌ها می‌توانند به آموزش مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و فلسفی به مخاطبان کمک کنند.
مکاتب فلسفی:
فلسفه اخلاق: این مکتب به بررسی مفاهیم درست و غلط و نحوه عمل انسان می‌پردازد. سینما با به تصویر کشیدن موقعیت‌های اخلاقی مختلف، می‌تواند به مخاطب در درک بهتر مفاهیم اخلاقی و انتخاب‌های درست کمک کند.
فلسفه آموزش: این مکتب به بررسی نحوه یادگیری و آموزش انسان می‌پردازد. سینما با ارائه محتواهای آموزشی جذاب و مؤثر، می‌تواند به ارتقای سطح دانش و آگاهی مخاطبان کمک کند.
فلاسفه:
افلاطون: فیلسفه یونانی، معتقد بود که هنر می‌تواند ابزاری برای آموزش فضیلت باشد.
جان دیویی: فیلسوف آمریکایی، معتقد بود که تجربه عنصری کلیدی در یادگیری است و سینما می‌تواند تجربیات یادگیری مؤثری را برای مخاطبان فراهم کند.

3. ضرورت حمایت از سینمای سازنده و مهرگستر:

دیدگاه اُرُد: اُرُد بر ضرورت حمایت از سینمای سازنده و مهرگستر تأکید می‌کند و معتقد است که این نوع سینما می‌تواند به ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه کمک کند.
مکاتب فلسفی:
فلسفه دین: این مکتب به بررسی مفاهیم دینی و معنوی می‌پردازد. سینما با به تصویر کشیدن مضامین دینی و معنوی، می‌تواند به مخاطب در درک بهتر این مفاهیم و تعمیق ایمان و معنویت خود کمک کند.
فلسفه اخلاق:
فلاسفه:
لئو تولستوی: نویسنده و فیلسوف روسی، معتقد بود که هنر باید در خدمت خیر و نیکی باشد.
آندره تارکوفسکی: کارگردان شهیر، معتقد بود که سینما می‌تواند "مسیر معنوی" انسان را روشن کند.

4. نقش فیلمساز به عنوان پنجره ای روشن به سوی زندگی:

دیدگاه اُرُد: اُرُد فیلمساز راستین را پنجره ای روشن و آگاهی بخش به سوی زندگی می‌داند و معتقد است که فیلم‌ها می‌توانند به مخاطب در درک بهتر دنیای پیرامون خود کمک کنند.

مکاتب فلسفی:

فلسفه معرفت شناسی: این مکتب به بررسی ماهیت و نحوه کسب دانش می‌پردازد. سینما با ارائه دیدگاه‌های مختلف، می‌تواند به مخاطب در درک بهتر نحوه کسب دانش و چالش‌های مربوط به آن کمک کند.
فلسفه هنر: این مکتب به بررسی ماهیت و کارکرد هنر می‌پردازد. سینما به عنوان نوعی هنر، می‌تواند به مخاطب در درک بهتر مفاهیم زیبایی، خلاقیت و معنای زندگی کمک کند.

فلاسفه:

سقراط: فیلسوف یونانی، معتقد بود که هنر باید در جستجوی حقیقت باشد.
آرتور شوپنهاور: فیلسوف آلمانی، معتقد بود که هنر می‌تواند راهی برای رهایی از رنج و درد باشد.

5. خطر سینمای سیاه و ناامید:

دیدگاه اُرُد: اُرُد معتقد است که سینمای سیاه و ناامید می‌تواند روح و روان یک جامعه را به مسلخ ببرد و به ترویج یأس و ناامیدی در جامعه کمک کند.
مکاتب فلسفی:
فلسفه روانشناسی: این مکتب به بررسی ذهن و رفتار انسان می‌پردازد. سینما با به تصویر کشیدن احساسات و حالات ناهنجار انسانی، می‌تواند به مخاطب خود آسیب جبران ناپذیری برساند.
فلاسفه:
اریک فروم: روانشناس و فیلسوف آلمانی، معتقد بود که امید عنصری کلیدی برای سلامت روان انسان است.
ویکتور فرانکل: روانپزشک اتریشی، معتقد بود که انسان در جستجوی معنا در زندگی است و یأس و ناامیدی می‌تواند این جستجو را مختل کند.

6. نقد واقع‌گرایی افراطی در سینما:

دیدگاه اُرُد: اُرُد معتقد است که برخی از فیلمسازان به بهانه واقع‌گرایی، به کنکاش در نادرترین پلشتی‌های یک اجتماع می‌پردازند و با این کار، زهر هزار مرداب ناپاک را بر چشم‌ها می‌ریزند.
فلاسفه:
امانوئل کانت: فیلسوف آلمانی، معتقد بود که اخلاق بر پایه عقل و خرد بنا شده است و هنر نباید به ترویج زشتی و پلشتی بپردازد.
ژان پل سارتر: فیلسوف اگزیستانسیالیست، معتقد بود که انسان "آزاد است که انتخاب کند" و سینما باید به مخاطب در انتخاب‌های درست کمک کند.

جمع‌بندی:

جملات اُرُد بزرگ درباره سینما، دیدگاه عمیق و جامعی از قدرت و رسالت این هنر را ارائه می‌دهد. سینما ابزاری قدرتمند برای نزدیک‌تر کردن انسان‌ها، ارتقای آگاهی، ساختن جهانی بهتر و آموزش مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و فلسفی است. حمایت از سینمای سازنده و مهرگستر، ضرورتی برای ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه است. فیلمسازان راستین می‌توانند با ارائه دیدگاه‌های مختلف و به تصویر کشیدن زیبایی‌ها و حقایق زندگی، پنجره‌ای روشن به سوی زندگی برای مخاطبان خود بگشایند. در مقابل، سینمای سیاه و ناامید می‌تواند به روح و روان جامعه آسیب برساند و یأس و ناامیدی را ترویج کند. واقع‌گرایی در سینما نباید به بهانه‌ای برای ترویج زشتی و پلشتی تبدیل شود.





بهزاد شیرازی
بهزاد شیرازی
ادمین انجمن
ادمین انجمن
گفتمان : 548
امتیاز : 153708
سپاسگذاری از ایشان : 4422
کار/علاقه مندی ها : ادمین اصلی انجمن اختصاصی اُرُدیست های شهر ونکوور، یک اُرُدیست سرخپوش . تقریبا در همه برنامه های جزیره اُرُدیسم ونکوور حضور دارم. این انجمن را در 2011-09-14 برای تبادل نظر اعضای جزیره اُرُدیسم ونکوور ایجاد کردم گوشت خوار نیستم . هنوز مجرد هستم، دلیلش را هم نپرسید چون خودم هم نمی دانم ! یکبار تا پای ازدواج پیش رفتیم اما همه چیز خراب شد بقول مادرم قسمت ما نبود. اسمش را بگذاریم بازی سرنوشت یا چیزی شبیه این ... شاید روزی اوضاع تغییر کرد
https://orod.123.st

نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن Empty رد: نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن

21.03.24 16:43
تأکید فیلسوف اُرُد بزرگ بر ضرورت حمایت از سینمای سازنده و مهرگستر، نکته‌ای کلیدی است. حمایت از این نوع سینما، به ترویج ارزش‌های مثبت و ارتقای سطح فرهنگ جامعه کمک می‌کند. و هشدار اُرُد بزرگ درباره خطر سینمای سیاه و ناامید، به حق است. تماشای این نوع فیلم‌ها می‌تواند به سلامت روان جامعه آسیب برساند و یأس و ناامیدی را ترویج کند.
#سینما #امید #سلامتی_جامعه
avatar
شروین رمضانپور
مهمان

نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن Empty رد: نظرات اُرُد بزرگ درباره سینما و بررسی فلسفی آن

21.03.24 16:50
کاملا با نظر فیلسوف اُرُد بزرگ موافقم چون واقع‌گرایی افراطی در سینما، فاجعه است. به نظر من هم واقع‌گرایی بهانه‌ای برای ترویج زشتی و پلشتی در سینما نیست.
بازگشت به بالاي صفحه
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد